söndag 26 juli 2009

Jakla Fredrik..

Jag har blivit indragen i en politisk harva.

Tydligen har Fredrik Reinfeldt gatt ut och sagt att han tycker att det ar jattebra om Turkiet gar med i EU och att allt gammalt groll med Grekland nu borde vara glomt och forlatet.

Detta har retat upp grekerna nagot enormt, da det fortfarande ar valdigt spant mellan dessa tva lander.

Jag trodde ju aven att vi generellt var emot Turkiet i EU sa lange dom inte kan skarpa sig vad galler manskliga rattigheter, kvinnosyn osv.

Har han verkligen sagt sa? Eller finns det nagot jag kan saga for att forsvara oss lite. Dom ar jattearga harborta.

3 kommentarer:

Mats sa...

Jag har inte kunnat hitta att han sagt att Grekland borde glömma eller ngt liknade men inte heller ngt bra för dig att försvara honom med tyvärr.

Han har däremot sagt det nedan.

... Låt mig därför slå fast att det är min övertygelse att EU behöver Turkiet.

Hade gott honey!

Jempa sa...

Men varfor tycker han det? Harborta ar dom overtygade om att det ar for att vi tillverkar vapen som vi vill salja till turkiet.

Vart annars sa fina rykte ar mycket skamfilat..

Mats sa...

Vapenförsäljningen påverkar säkert även om det aldrig skulle erkännas.
Vem vet någonsin hur politiken fungerar, det är inte moraliskt iaf, så mycket är säkert.