torsdag 28 juli 2011

Näe, nu kör vi igen tycker jag.


Jag har börjat jobba igen, alltså är sommaren över. Detta gäller även för er, så ni kan lika gärna börja läsa min blogg igen.


De sista dagarna i Grekland bestod mest av en massa sånt här..



..sen grinades det hejdå, och jag hotade katten Paddy att han är tvungen att överleva till nästa sommar så inte Lia riskerar att bli ledsen, behöva uppleva sin första stora sorg och förmodligen få men för livet. 

Katten såg tyngd ut av ansvaret och lovade med blicken att han skulle göra sitt bästa.


Jag kom hem mitt i natten och började jobba direkt dagen efter, alltså igår. Jag förstod också att igår var den första fina dagen i Stockholm på mycket länge, så detta behövde ju såklart firas med en aw på Mosebacke.

Jag varnade från början att jag var mycket trött och sliten och skulle bara ta ett, max två, glas och sen åka hem och sova.

Men vädret var som sagt fint, utsikten var magisk och sällskapet snyggt.. 

Ibland orkar jag inte leta fram ett passande Sandra Oh-ansikte. Då får man bli en bandit istället.


Innan vi visste ordet av var det mörkt, och vi hade samvetslöst börjat hugga in på mina Pringles som passande nog låg i handväskan efter ett 7/11-besök.





När vi äntligen började röra oss hemåt kunde inte Sara motstå en helikopterballong som såldes under bron. 
Den behagliga temperaturen fick henne att tro att hon befann sig nånstans runt medelhavet och hon försökte kallt pruta ner ballongpriset, men lika kall var handen hon fick, och för allas bästa undviker jag att berätta vad en midnattsballong i Gamla Stan faktiskt kostar.


Posandes som gjordes med denna svävande plastbit var dock värd varenda krona.
 Det var dock inte nödvändigt för mig att delta eftersom jag ser ut sådär redan utan snöre.


Idag var arbetsmoralen i botten, och min mest ansträngande uppgift var att tömma handväskan på utspillda Pringles. 
Väskan luktar nu misstänkt lökigt.


3 kommentarer:

Miss T sa...

Jag trooor inte att det är omöjligt, Jennie. Men det blir nog jäkliiiigt svårt att toppa den länken :)

Västgötskan sa...

Brun och fräsch var du i alla fall. Fusk!!! :-P ;-)

bitesized sa...

Ordningen återställd, och jag kommer på måndag och hjälper till att hålla fortet på Tradera..

Angående Oxana så är det inte mer än rätt att hon får välja sin egna latinska stavning, och på deras motsvarighet till fejsbook så heter hon Oxana.. ..på den siten heter jag i övrigt Xrister.. ..Okej, jag bara skojade, jag heter precis som på fejsbook.. ..nevermind..

Med krumeluriska alfabetet heter hon Оксана, så det borde tekniskt sett vara Oksana, men du vet.. ..ballerinor är bara flexibla rent fysiskt, i övrigt är det bara bita ihop och anpassa sig;).