tisdag 17 januari 2012

När Jempa plötsligt fick ett släng av engagemang.



Öppet brev till alla er politiker som jag är övertygad läser den här bloggen eftersom den är så galet stor och alltid tar upp tyngre ämnen om vårt samhälle och dess innevånare.

Särskilt till dig/er som beslutade att stänga närakuten kvällstid i mitt fina Dorotea, och samtidigt dra in en ambulans i storområdet, så om nån av dom här människorna i byn - som jag råkar gilla väldigt mycket - skulle få en allergisk reaktion, sätta i halsen eller bara skada sig jäkligt illa vid fel tidpunkt, så skulle det ta dem minst en timme att få någon som helst professionell hjälp. Det klarar ingen.
 
Så, skulle detta beslut alltså innebära att någon av mina vänner däruppe råkar illa ut på något sätt, så kommer jag personligen att leta upp er och tvinga er att bo där i ett år, så får ni se hur jäkla kul det är att tillbringa varje kväll efter kontorstid i ett madrasserat rum med hjälm utan att kunna äta något. Jävla idioter. 



Idag var jag alltså i Dorotea, fick den här informationen, blev jäkligt sur och håller alltså därför på och hotar och grejar nu. Även om det inte ser ut som så just där. Snöigt var det också.
 

9 kommentarer:

Lexi sa...

Idioter!!! Hur kan de ens tänka tanken av att stänga ner närakuten? Hoppas att ingen av våra vänner ska få lida på grund av detta!!!

Kram

Virre sa...

Man upphör aldrig att förvånas. Tyvärr..

A sa...

Hade önskat en bild på dig "efter kontorstid i ett madrasserat rum med hjälm".

Anonym sa...

Ha HA! +1 på A:s kommentar ovan!
/Oengagerad.

Västgötskan sa...

Det låter verkligen helt j**a galet! :-O
Hoppas dina vänner håller sig skadefria och friska.

Jempa sa...

A och Rookiemom: Aldrig kan ni vara allvarliga. ;)

Och till er andra: Tack för att ni tar mig på allvar. ;)

Amanda sa...

Shit asså, vi är så sjukt synkroniserade! Igår var jag också sådär prettoarg och skulle skriva upprörda brev till Viktiga Personer ang nerläggningen av kulturhimlen för barn aka Palatset.

De storslagna planerna slutade i att jag i ren ilska somnade framför teven kl 21 och vaknade 10 dagen efter (dagen var idag).

Detta betyder alltså att vi nu kan konstatera att du är en bättre människa.

Annika sa...

Du är bäst Jennie! Tack för att du försöker hjälpa oss.

Linnéa sa...

Tack Jennie!
Tyvärr ses vi ju inte så ofta nu. =/ Men det känns jättebra att du är med oss i vår kamp för att få tillbaka den vård vi har rätt till!
/Linnéa