tisdag 31 januari 2012

Väggval, del 2


Kommer ni ihåg att jag före jul skrev om mina problem att komma på vad jag skulle hänga upp på den där stora, tomma väggen?

Det blev till slut syrran som kom till min räddning, i form av ett jäkligt snyggt tyg som jag nu har spänt upp på två canvas för vidare transport upp på väggen..

Frågan är nu, för det är ju ett slags trädmönster och träd växer ju i regel uppåt och inte åt sidan, ska jag ändå kanske ha tavlorna intill varandra på höjden som man brukar ha, typ som ett jätteavlångt paustecken..





Eller ska jag utmana lite och hänga dom ovanför varandra på bredden, så grenarna faktiskt får sträva uppåt, och formationen bli mer som ett 'likamed'-tecken?




(Och till er som tyckte att jag skulle passa på att klämma till med lite färg. Svart och vitt är färger dom också, sådetså.)

Så om ni bara kan bestämma vilken ledd dom ska hänga på, så ska jag försöka komma på vem jag måste ligga med som kan hjälpa mig att hänga upp dessa, eftersom få saker framkallar så långvarig ångest som att göra det själv.

Ni vet, man stirrar och stirrar. Från olika avstånd och vinklar. Och var man än står så är det snett nånstans. Man höjer en sida, och plötsligt är den för hög, så får man hålla på så  fram och tillbaka, upp och ner, tills man är någorlunda nöjd, men ändå inte kan sova eftersom man vet att väggen ser ut som en schweizerost därbakom.

Tack på förhand.

9 kommentarer:

Västgötskan sa...

Jag hade haft dem på "lodräten" så att säga. Fast "upp-o-ner" mot hur du har dem här. För då borde väl grenarna fortfarande peka uppåt (?) :-)

Jempa sa...

Jo förvisso mer uppåt, men ändå mer åt sidan, så det blir liksom ena sidan på ett träd istället för toppen. :)

JohaN sa...

Jag får en känsla av att man ser grenarna underifrån. Så häng dom i taket, fast det löser ju inte ditt problem med väggen.

Vad jag hört - man hör så mycket - så är svart och vitt kontraster och inga färger. Fast jag tycker att de är väldigt färglika iaf.

jenny sa...

Alt 2: ovanför varandra.

Anonym sa...

Alt 2 Klart snyggast! Så slut funderat! ;) // Syster

A sa...

Alt 2!

Madde Mu sa...

Hej!
Jag Googlade på tyg & träd och fick en träff på din sida. :-) Var har du hittat det supersnygga tyget? Har letat och letat efter ett liknande, men utan framgång.
Vet du vad det är för märke?

Hälsningar, Minna

Jempa sa...

Hej Minna!
Jag hittade ingen blogg på dig så jag svarar här och hoppas du ser.

Tyget fick jag av min syster, men hon köpte det på Svenskt Tenn och hon trodde det hette Vinter-ek.
Dyrt, men mycket snyggt!

Madde Mu sa...

Hej igen!
Tack så jättemycket för snabbt svar. Då ska jag åka dit och kolla!

:-) Minna