onsdag 28 mars 2012

Caught on camera?


Ibland händer det att nån kompis vill utnyttja min blogg för att framföra något slags budskap, och just detta hände idag.

En kompis och hennes kompis, låt oss kalla dom Apmej och Aras, gick nämligen till ett känt varuhus idag på lunchen (ett varuhus vi dock ej behöver nämna vid namn, eftersom dom inte är säkra på hur det ligger till och inte vill hängas ut som mobbare.)

Iallafall, de noterade snabbt att på detta varuhus jobbade det plötsligt en transa på parfymavdelningen.

Dessa personer är mycket vana vid bögar, flator och transor och fann det inte på något sätt märkligt - bara lite smålustigt - att se en sån uppenbar transa ge råd om krämer och dofter till äldre damer från de öfvre ställena i stan.

Däremot tyckte dom att hen kunde ha ansträngt sig lite mer, för nu såg hen mest ut som en kille som tagit på sig en för trång klänning med fyrkantiga bröst och billig peruk, så vi, förlåt dom, gjorde en del menande miner bakom ryggen om detta.

Sen slog det min kompis och hennes kompis att detta ju även kunde vara ett filmat test som kommer att visas i nåt slags Dolda Kameran-program om fördomar på Sjuan!

Så vad min kompis och hennes kompis alltså vill hälsa genom detta forum är att ifall dom  skulle synas på tv och göra lite dömande grimaser mot varandra så har dom ingenting emot transor, dom tyckte bara att det i det här fallet kunde ha stylats lite bättre.


 (Ok, det var inte riktigt så illa, men nästan. 
Damn it, min kompis och hennes kompis kommer att bli kändisar, for all the wrong reasons.)
 

Så det så.
 

3 kommentarer:

Elisabeth sa...

hahahahahaha
jag dör!

Västgötskan sa...

He he! det gäller att ha tungan rätt i mun. ;-D

Potatishäxan sa...

Hahaha jag pinkar på mig :)