tisdag 27 mars 2012

En mycket ynklig dag.


Min kräkbonanza gick över barmhärtigt fort, men magsmärtorna och illamåendet gjorde det inte, så i två dagar har jag nu rört mig mycket långsamt och tyckt väldigt synd om mig själv.

Då finns det ju bara en sak att göra. Shoppa vårkläder i lugnt tempo.


Som färdproviant tog jag med mig vitt bröd och sånt där som ska vara bra för magen.
Sen tänkte jag att det kanske är mer i förebyggande syfte, och att det inte är optimalt att skicka ner en miljard bakterier i ett redan sargat system.
Oh well, vardagsedge när den är som bäst.


Som alltid när jag vårshoppar lovar jag mig själv att inte köpa ett enda svart plagg till.
Den här gången lyckades jag riktigt bra och det blev bara hälften svart, där ett är fräscht vårprickigt. Jag lär mig.
 


En innan-nära-döden-sjukdomen redan inbokad träff stod sen på schemat, och är inte det här det fetaste vårtecknet! Uteserveringarna snyggas till.. *Torkar en tår*
 

 Jag försökte där beställa avslagen cola, men blev så utdömd så jag tog Rosé i blotta förskräckelsen. Och tror ni inte, att efter det endaste lilla glaset så mår jag äntligen mycket bättre.
Rosé alltså, din kortisonspray i höstacken. (Om du är allergisk vill säga.)



1 kommentar:

Västgötskan sa...

"Bara en sak att göra"...
Hihi! Du är ju för rolig. (Men lite sanning ligger det i det)! ;-D