tisdag 13 mars 2012

Jempa tar ut våren i förskott.


 (Jag vill dock börja med att förtydliga apropå förra inlägget att jag inte har Saw-belysning hemma, men Iphone tar verkligen inte bra inomhusbilder.)


Ja det snackades ju om värmerekord så jag drog på Lia vårkläderna. När jag sen skulle hämta henne var hon ljusblå om läpparna och personalen lite nervösa och berättade att dom inte hittat några varmare ytterklädet för utomhusleken. 
Jag mumlade något om att det kanske skett en förväxling, himlade med ögonen och smet skamset iväg. Imorgon blir det overall igen.


Efter den dålig-förälder-hämtningen skulle jag ut och käka middag med några på jobbet. Då råkade jag och en kollega nästan i gräl eftersom han inte alls tyckte det var ok att dricka Rosé när det bara är mars. 
Äh förresten, vi grälade nästan inte alls, vi diskuterade bara. Allt kom liksom i skymunan av den där obcena pojkstatyn i bakgrunden, vars kön jag tvingades glo på hela middagen.
Nåväl, det är ju ändå vår.


3 kommentarer:

Tove Kungsholmen sa...

Du gjorde helt rätt, man ska ta ut våren i förskott. Liksom sommaren, hösten och vintern. Alla årstider är roligast i början innan man blivit van vid dem.

Ting sa...

Rosévin kan man dricka alltid!
Särskilt i närheten av penisar!

Jempa sa...

Tack för ert stöd! :)