tisdag 25 november 2008

Ännu ett tecken..

..som visar att jag inte får tillräckligt med sömn. På långa vägar.

Detta kanske inte riktigt är i samma klass som Jessica's barnglömmande, men är ändå värt att nämnas.. :)

Jag har fått ett litet jack i en nagel. Tyvärr sitter jacket för långt ner så det ska kunna klippas tillrätta, utan jag måste snällt vänta tills nageln växer ut en bit.

Detta ger upphov till många kalla kårar för min det. för det finns få värre saker än känslan när hårstrån, ludd och annat fastnar i ett sånt jack så det liksom dras under nageln.

Jag bestämde mig alltså för att sätta ett plåster över innan jag gick och la mig igår.

Men något kändes fel. Jag kunde inte sätta fingret (haha) på vad det var, men allt stod inte rätt till..

Svaret fick jag när jag vred mig i sängen, och hörde/kände ett rispande som fick blodet att frysa till is. Min nagel hade fastnat i täcket, och jag insåg att jag hade satt plåster på fel nagel!

Endast en människa på gränsen till vansinne plåstrar om ett fullt friskt finger och lämnar det skadade ute i det fria.

Samma galning går sen och skriver ett dramatiskt blogginlägg om det.. :)


2 kommentarer:

Novellskrivarn sa...

nämen fyfan vad vidrigt, jag pallar inte sånadär småäckliga berättelser, haha!

Slackermorsa sa...

Glömma barn, vem, var? Säg att vi inte är ensamma om att ha packat ur allt bagage från taxin men under tiden glömt att vi även hade ett barn med oss [observera att det var när vi kom från Arlanda efter att ha flugit hem från ditt bröllop så man skulle kunna säga att du var medskyldig. Eller nåt...]