lördag 14 augusti 2010

Lite helg


Jag vill börja med att be ödmjukast om ursäkt till alla som jag med besserwisserröst gått omkring och sagt till att nuförtiden så tar sommaren slut så fort augusti börjar. Att augusti numera är en höstmånad.

Jag kan erkänna när jag har fel.

Men nu glömmer vi det tycker jag, och går vidare.

Fredagkvällen var mycket trevlig då fina Jessica tog med mig till en sjukt mysig uteservering med bästa utsikten. Stället var dock inte så stort, så jag tänker inte säga var det ligger för jag vill inte att det ska bil överbefolkat. Jag tar dock emot mutor.

Om ni tycker min tummen upp ser lite slapp ut, kan det bero på att det var mitt första glas vin och jag tyckte att jag själv var lite pinsam.


Jessica var som vanligt assnyggtjejsomavnågonanledningändåvägrarattvaramedpåbild. Men en såhär mörk bild med ett glas i nyllet ska hon väl inte ha något emot. Ha.


Idag åkte vi till Kärsögården och badade.

Lia, som förra året visade upp det helt normala beteendet och vägrade bada i Sverige efter fem veckor i kristallklart greklandsvatten, gjorde nu en helomvändning och efter att varit ganska ointresserad av strandliv under hela Korfuvistelsen, blev nu som galen av lycka av det brunaktiga, mycket kallare vattnet.

Det känns som att det kommer bli en kämpig tonårsperiod med den här..

Badglad brutta


Vi tyckte även det var dags att uppgradera henne från Calippo och Cornetto, och låta henne testa the real deal. Storstrut.


Hon kämpade på. Ett tag gick hon iväg och satte sig en bra bit ifrån oss för att få lite alonetime med glassen, men hon fick till slut i sig hela skiten. Våffla och allt.
Nåväl, hellre 'Biggest Loser' än 'Paradise Hotel' iallafall..

Inga kommentarer: