fredag 20 augusti 2010

Så backar vi bandet igen


Igår kväll var vi ute och käkade med jobbet på ett mycket trevligt ställe i Gamla Stan som hette Le Rouge.

Nöjda kollegor

Sara kände sig mycket exotisk när hon valde musslor och log överlägset åt min svennemat, biff och bea.

Nöjd musselätare.


Min mat var godare än den såg ut, jag lovar.

Det visade det dock inte vara lika roligt sen när hon skulle få bort havsbottenlukten från händerna, och fick en gubbparfymsluktande våtservett. Så när hon gnuggat klart stank hennes händer som en blandning av gamla skaldjur och Old Spice.

Så hon fick förmodligen sova på soffan medan jag fint fick sova i sängen med min bearnaisedoftande lekamen.

På vägen hem undrade vi varför vi aldrig är i Gamla stan. Det är ju asfint och känns inte ens som Sverige. Tills man ser ett fyllo stå och kissa i en portuppgång vill säga.

Ikväll är jag extremt trött, så jag orkar bara håna Solna Centrum en sista gång, sen är jag klar...

Eh.. Dags att byta skyltning kanske?

..och konstatera hur tomt det känns utan konsulten. Ingen att skratta elakt åt. Ingen att be hålla tyst. Ingen att dra taskiga skämt inför folk i syfte att åsamka största möjliga förödmjukelse.


Konsulten, du fattas mig.

4 kommentarer:

Västgötskan sa...

Med risk för att låta ofräsch; det ser ärligt talat ut som någon spytt upp på din tallrik..... *asgarv* (Lite småroligt så här i teorin, inte i praktiken) ;-)

Västgötskan sa...

PS. Du kan få ett äpple av mig om du vill? Beskrivning i min blogg. :-D

Potatishäxan sa...

Jag är ganska ofta i Stockholm i jobbet och då alltid i Gamla stan för det är där vi har ett kontor. På Johannesgränd. Gamla stan känns lite som en kuliss, en superpittoresk leksaksstad. Till man traskar förbi skolan (dagiset?) på Prästgatan och inser att det bor människor där. Riktiga människor. Hmm. Tack för Faddetipset =)

Sara sa...

Jo, den där musselstanken. När jag kom hem tvättade jag mig två gånger med tvål och varmt vatten. Mina händer stank fortfarande havsbotten. Jag tog till yes-flaskan - fortfarande stinkande. När jag efter en dust med en tvättsvamt med slipmedel(!) fortfarande stank så struntade jag i det hela och försökte somna. När jag vaknade var allt som vanligt igen.