onsdag 18 augusti 2010

Solna Centrum sprider kärlek. Och lite besatthet.


De flesta som besökt Solna Centrum verkar ganska överens. Det är en förvirrande, ostrukturerad labyrint som är omöjlig att hitta i.

Efter drygt tre år känner jag mig dock ganska självsäker när jag ser någon oroad människa approacha mig för att fråga vägen till banken eller bokhandeln. Jag visar riktningen med säker hand.

Men Solna Centrum litar inte på oss veteraner, utan verkar ha beslutat att ta saken i egna händer.

Dom har till exempel beslutat sig för en färg som ska symbolisera centret, och det är lila. Bra så.

Dom har även bestämt sig för att det ska vara ett kärleksfullt centrum, och har prytt väggarna med bilder av kärlekspar och små gulliga meddelanden.

Mysigt


Småhärligt..


Men sen spårar det ur, och blir bara lite läskigt.


Så det jag vill säga till Solna Centrum är, lugna ner dig nu, och spela lite svårfångad för fan.

3 kommentarer:

Sabine sa...

Jag tycker att det var fint!
"Peace love and understanding!"

Slackermorsa sa...

Oh no, stalkervarning! Solna C - förvirrande & klängigt...

Amanda sa...

och så var det jag som skrev det! ;PppPPp

:(

(på den sista bilden.)