söndag 1 augusti 2010

Fjååårtisen. Igen.


Varje gång jag har en ensamvecka verkar det som att jag måste ha en fjortiskväll med alla tänkbara fylleingedienser.

Vi började dock städat men trevligt med en födelsedagsmiddag för fina Pia på Thaibåten i Skanstull.

Fina tjejor och god mat.


Även Amanda var med och försnyggade tillvaron.

Sen var det dags för avslutning på Pridefestivalen genom att besöka Gayklubb på Kungliga Borgen vid Gärdet tillsammans med Sara och den nya bekantskapen Kalle.

Innan vi åkte dit blev det dock ett snabbstopp på sunkställe med Trainspotting-toalett vid centralen.



Minst en fjortisbild hanns med.


Tjejbondbränna = Ballerinabränna

Vägen till Kungliga Borgen var mycket dramatisk. Vi fick nämligen gå tvärs över gärdet och kände oss som några slags laglösa vildar på på prärien, med så stora, tomma ytor som omgav oss.

Into the wild

Vi började Phoebe-springa bara för att känna hur det kändes, men slutade när vi insåg att vi inte ville komma dit svettiga.

Alla fyra var Kungliga Borgen-oskulder, och vi blev mycket imponerade av stället som var som ett litet område med gamla hus, en pytteliten borg, ett partytält och en liten park mitt i.

Pytteborgen

Mysigheten nådde sen sin höjdpunkt när ett plötsligt strömavbrott fick musiken att tystna och all belysning att slockna, så alla fick sitta i skenen av levande ljus och dricka vin och tröstshots vi fick gratis personalen. Det var dock inte det minsta synd om oss.

När vi gick på toaletten visade hon sig äntligen. Svarta Madam!

Innanför fönstret satt det några så snygga flator så jag övervägde att byta sida ett tag. Hon som sitter närmast och man bara ser ett långt ljust hår på är självaste Sophie Uppvik. 'Robinson's mest kända flata, och hon var så snygg nu när hon övergivit sin gamla pottfrilla, så jag blev alldeles fnissig och generad när hon skålade med mig genom glaset. Sen påminde jag mig att jag är gift. Med en man. Och skärpte till mig.

Tre timmar senare kom allt igång igen, men då hade alkoholhalten nått såna höjder så någon anmärkningsvärt hände. Jag glömde bort att ta bilder.

Så jag får återberätta att de sista timmarna innehöll fylledans, fyllesnack, burleska uppträdanden och även lite fjortisfyllegråt.. (Jag vill inte berätta vem det var, men jag kan avslöja att hon är blond, har en blogg, saknar sitt barn som befinner sig i annat land och var därför lite mjuk i själen och när en extrafin vän började säga extrafina saker om deras vänskap så brast det litegrann. Men det var bara en kort stund, och ingen fulgråt utan bara några tårar som rann fint över kinderna utan att sminket ens blev förstört. Sådetså.)

Idag, ensam- och oansvarigbakismat.


Nu mår jag illa.

2 kommentarer:

A sa...

Vilken lyckad "fjortiskväll".
Själv fjortissuckade jag nog lite när det hånglades i "Eclipse". :D

Västgötskan sa...

Låter som en härlig kväll i sin helhet! :-)

Men för att leka lite språkpolis. Det finns väl inget som heter "Bondbränna"? Bonna-bränna säger man! ;-)