måndag 5 december 2011

Första helgen i december.


I lördags hade jag två babes på besök.


Vi hamnade på Bern's, som var trevligt men den där balladklubben förra helgen har typ förstört mitt uteliv. Jag vill numera bara lyssna på och sjunga med till anthems när jag är ute. Allt annat saknar mening. Fan.
Zandra till höger uttryckte för övrigt under kvällen sitt missnöje över att jag aldrig bytt ut hennes ansikte i bloggen. På det svarar jag, sluta vara så het på bilderna så kanske det går att ordna.
 

Susan var sen den första mamman att utnyttja min ungkarlslya och få en välbehövlig sovmorgon. Hon ville inte vara med på morgonbild för hon tyckte hon såg för risig ut, men vafan, då tycker jag hon var lite hård mot sig själv. Visst ser hon väl ändå fräsch ut för en bakismorgon?


På söndagseftermiddagen var det dags för avslutning/uppvisning för Lias taekwondo. Hon fick feel på julen på vägen dit.


Kolla där står hon, helt lydig och disciplinerad. Vad gör jag för fel?


Stolt kampsportspappa med kampsportsavkomma.


 Sen hittade vi ett zoo nära min lägenhet. Det visade sig vara både bättre och billigare än Stockholms Akvarium. Minus de som försökte sälja fisk till oss med jämna mellanrum såklart.


Hemma hos Simon hade julgranen åkt upp och när greker klär julgranar blir den jäkligt smurfig.


Om ni kan slita blicken från mitt missklädsamma öra som sticker ut så ser ni att utväxten äntligen är borta. Halleluja.

3 kommentarer:

Västgötskan sa...

Vi gör inget fel Jempa.
Det är inbyggt i barn att lyssna mer på "utomstående" än på föräldrarna! Tråkigt men sant.

JohaN sa...

Bättre att barnen tar ut sin trots i hemmet än utanför.
Trots allt så vill ju att alla andra ska bedåras av våra barn! ;-)

Jempa sa...

Västgötskan och Johan: Men okej då. :)