lördag 10 december 2011

Så jäkla bissy asså.


Ja jag har faktiskt varit så översocial de senaste dagarna så jag har inte ens hunnit blogga. Dessa finingar har jag hängt med:


Börje är också på väg att separera, så han kom förbi i torsdags för att dricka lite vin och deppsnacka tillsammans. (Ok, även om jag vet att detta var ett ovanligt bra montage, så är det alltså inte Börje utan en fin vän som i likhet med Dr Yang inte vill vara med på bild. Bra för mig eftersom jag då får låtsas att jag hänger med kändisar on a regular basis.)


Igår hade jag glöggkväll med tre av dom bästa tjejerna, en pojke och en galen bebis.
Lia fick bara smaka Sabines saftglögg, men jag misstänker att hon lyckades få i sig lite av min vinglögg vid ett obevakat tillfälle för hon började snart ta alla på brösten.
Nåväl, heller får hon bli ett tafsarfyllo än ett grinfyllo.



Idag hände något stort. Både jag och Lia bakade för första gången i våra liv. Normalt för Lia, onormalt för mig. Antar jag.


Lia var så tagen av stundens allvar (och hade kanske lite Nobel-feeling) så hon krävde att få vara prinsessklädd under hela bakningsprocessen.


 Ja jäklar, riktigt goda blev dom.


5 kommentarer:

Virre sa...

Jag bakade oxå lussekatter igår. Med Neos hjälp. Vispen gick i sönder. Funkar skitdåligt att stoppa in en smörkniv när degkrokarna roterar.

Men dom blev goda.

Ha en fin söndag!

Potatishäxan sa...

Sötnosar. Alla ni. Jag hade nog aldrig bakat nåt heller innan det kom barn, glutenintolerans och lite sånt. Vuxenliv, typ. Jädra konstig tillvaro. Men plötsligt tycker jag det är kul att baka. I brist på andra nöjen, antar jag.

Jag önskar dig ett mycket bättre 2012 än 2011! Kram!

Västgötskan sa...

Smasigt med lussekatter!
Keep up the good klipp-och-klistra jobbet. Nä, förlåt. Kändis-hänget menar jag förstås! ;-)

bitesized (alla talar Engelska) sa...

As soon as I see pictures of a dude in your blog I'm thinking "already?!?", even if it's only B;rje..

Jempa sa...

Humlan: Ok, tack för tipse.. ;)

Potatishäxan: Jag tyckte fan också det var ganska kul.

Västergötskan: Smasigt.. Är det nåt västergötskt uttryck jag missat? ;)

Bitisized: Börje och jag har dock alltid haft ett gott öga till varandra. Särskilt han som nästan bara har ett.