lördag 21 maj 2011

En grön helg hittills


Fredagkvällen spenderades på Grönan, där Amanda var vacker nöjesfältshest..


..medan jag mest var en leskig drakfowgelhest.


Sen firade jag mina nya bantningstabletter med att trycka i mig en ask minimunkar doppade i chokladsås.


Snart var det dags för huvudanlendingen av vårat Grönanbesök, nämligen Säkert!-konserten. Den var förvånande både för att jag inte hade förväntat mig att den skulle vara så bra, och inte heller att hon skulle ha två huvuden.


Jag hade rätt bra sikt, men stackars Amanda blockerades av en konstig heroinistgubbe med förvånandsvärt fräscha snowboardkläder, samt en som symboliserade anledningen till varför väldigt få män bör bära shorts. 


Trots att vi var fattiga var vi ju ända tvungna att åka nånting, och fastnade för den nya bergochdalbanan i trä som mest påminde om och lät som en slarvigt hopsatt Billys bokhylla.


Våra bajsnödiga miner och mitt hårs osannolika vinkel illustrerar ganska väl vilken sanslös adrenalinkick den ändå var. Rekommenderas alltså.


Sen stod vi en stund och fick lite tjuthaka över hur sjukt vackert Stockholm är, innan vi åkte hem.


 Idag åkte vi och grillade på Ekerö, och som vanligt så kommer jag att kamouflera min avundsjuka med att mest fokusera på nackdelarna med att ha ett fint hus med en fin, grön trädgård.

Hålla på och stå där och prata runt en pilatesboll.. Det ser ju bara jättekonstigt ut. Och inget gräs blir ju klippt på det sättet kan man ju säga.


Sen blir det ju en jäkla press på att ta över en massa folk så snart man har lite plats. Tänk er städandet efter. Nej, tacka vet jag en liten lägenhet där man max tar hem typ 3-4 stycken åt gången.


Jag fick även en påtvingad golflektion i gröngräset. Jag var förbi värdelös och såna förödmjukelser behöver man aldrig utsättas för i stan. 


 Medan detta pågick klättrade Lia omkring på en stor sten i trädgården med sin lilla nya kompis. Helt livsfarligt såg det ut. Livsfarligt.


Lia fann även värdens försök att fånga chips med munnen fantastiskt underhållande och ville att detta skulle upprepas minst 20 gånger. Återigen, fatta städningen efter. Och vad fet man skulle bli.


Nej fy fan det där med hus alltså, det verkar mest vara skit..


På Grönan noterade jag även att det var en himla massa fina barnkaruseller utspridda över området, så vi funderar på att åka dit imorgon söndag en sväng. Då blir det kärlekstunneln och barnpariserhjulet för hela slanten.


Men nu, grina lite åt slutet på sista Sagan om ringen, och sen extreme sleeping.

Inga kommentarer: