tisdag 17 maj 2011

Modell för en dag, del 2.


Jag borde verkligen gå och lägga mig, men jag har suttit och lagt upp bilder på fejan, och jag vet inte vad felet är på sistone, men det segar, krånglar, lägger av och håller på under tiden så det tar flera timmar och man hinner få hjärtkramp och chockebola innan man är klar.

Så nu måste jag blogga lite för att lugna ner mig.

Först ska jag bjuda lite på mig själv.

Ni kanske kommer ihåg att vi var till Schweiz med jobbet förra juni? Snart är det dags igen, men till Barcelona den här gången.


Även den här gången har det bildats team med kollegor från resten av Europa, och vi ska hålla på och göra lite övningar innan det faktiskt är dags.

Själv skulle jag och mitt team göra en bildövning där vi har på oss vita t-shirts med en bokstav på, ta bild vid en berömd byggnad i ens stad och sen ska det väl göras nån bildserie.

Här är alltså min bild..


.., och notera hur den t-shirt jag drog fram visade sig vara från tiden innan barn, och jag lyckas med det otroliga konststycket att se fet ut, bredvid Globen. Så himla fail.

Jag kan även meddela att det var kallt, blåsigt och folk kollade nyfiket. Så nej, modellyrket är verkligen inte så glamoröst som det kanske verkar. Nu vet ni det.



Idag var jag och hälsade på min gamla granne och vän Pia som flyttat till nyproduktion i en annan del av Solna.


Herrejäklar vad fint det var. Det luktade fortfarande målarfärg i trappuppgången, hissen pratade och blinkade, och allt var rent och skinande.

Nu längtar jag tills vi flyttar in i våran! 

Skit i att vi förmodligen kommer att behöva leta pantburkar och kanske tigga för att ha råd med mat för dagen. Jag kommer ha två badrum! Som ingen annan har använt!

Ok nu är jag lugn.

5 kommentarer:

Patrik broo sa...

Riktigt roligt inlägg!

Jempa sa...

Vanlig ironi, eller ironi 2.0?

Amanda sa...

hallå helt oironi tror jag! det är ALLTID roligt med folk som ser tjocka ut brevid Globen! :D

(vilket du inte gör, men ändå)

Sabine sa...

Jag vill åka med till Barca. vem ska du skolka med nu?
Gillade verkligen förra året, tror att ni kommer att ha supertrevligt.
KrAm

Jempa sa...

Det är fan sant Sabine. Hoppas att Sara är med på noterna (eller att det är lite mer avslappnat nu..)