måndag 21 maj 2012

Nya tider.


Så var det dags - efter en halv livstid på Tradera/eBay, där jag rengjorde kaffemaskinen med förbundna ögon, ordnade barnförbjudna lekar på firmafesterna och ogenerat tog långa skvallerpauser med fötterna på bordet - att bli en osäker nykomling som inte vågar ta av frukten eller var toaletten ligger.

Men det gick ändå bra. Trevligt ställe, trevligt folk, jag presenterade mig utan att stamma eller rodna och fick höra att jag var ambitiös som pluggade excel i pauserna.


Men jag var ju så illa tvungen, eftersom jag har förväntningar att vara excel-stjärnan i teamet, men i själva verket är jag en excel-pärlplattspärla, i plast. Efter idag dock kanske en pärla i typ silverfärg, tror jag.

 Så efter en hel dag med nytt folk, nya miljöer, nya arbetsuppgifter så var det himla skönt att få hänga, äta glass och övergrillad korv med några av de bästa.






Det blir nog bra det här.
 

6 kommentarer:

Västgötskan sa...

Det kommer bli kanon!
Det är alltid jobbigt första tiden på en ny arbetsplats. :-)

Potatishäxan sa...

Svettigt med nytt jobb! Men kul!
Var tvungen att leta fram mitt snart fyra år gamla inlägg om mitt nya jobb. Som nu är ganska gammalt :)
http://potatishaxan.blogspot.se/2008_09_01_archive.html

Jempa sa...

Tack hörni, och jättetack för inlägget, sånt kan man verkligen inte få nog av att läsa just nu.

A sa...

Spännande med nytt jobb! Snart är du lägga-upp-fötterna-på-bordet-bekväm där med. :D

Har utmanat dig i min blogg (absolut inget tvång):
http://minsoffa.blogg.se/2012/may/11-fragor-1.html

Virre sa...

Kommer att gå lysande, det e jag övertygad om. Men visst e det svettigt i början. Och är det ett tag men sen så! Går de som smort!

Ting sa...

Spännande och pirrigt, jobbigt och kul!
:)