lördag 24 oktober 2009

Fler varma komedier med hjärta, tack..

Nu till något lättsammare. Film.

Ordet bio-stress kom in i mitt liv när jag fått barn. Och insåg att vi inte har särskilt mycket hjälp med barnvakt.

Simons familj bor i Grekland, Irland och Holland, medan min egen bor i Gävle. Ok bara två timmar bort, men det är ju inte så att man kan ringa och bara 'Kommer ni över så vi kan gå på bio?' typ.

Och jag vågar inte lämna till vänner än. Hon är lite för liten känns det som, och de flesta av mina vänner har själva nyligen fått barn som dom har fullt upp med, så det känns inte riktigt som rätt läge att lämpa över en till.

Så därav bio-stressen.

Vissa filmer måste ses på bio, och den här hösten verkar det inte ta slut. Jag har fortfarande inte sett 'Inglorious basterds', snart kommer 'Zombieland', 'New Moon', '2012', och såklart 'Paranormal Activity'.

Den sistnämnda borde jag inte se. Jag vet att jag bara kommer att må sjukt dåligt och inte våga sova ensam på flera månader. Men jag måste.

Ja. Måste.

Så problemet är nu att mamma kommer och sitter barnvakt ca en gång i månaden, sist lyckades ju Lia få magsjuka så det finns ju aldrig några garantier, och det jag försöker säga är, så många måste-se-på-bio-filmer, så lite jäkla tid.

Vi kan ju visserligen gå var och en för sig med någon annan, men då vi båda vill se samtliga filmer skulle detta leda till tjuthakor. Och som ni förstår av mitt förrförra inlägg så är alternativet att gå ensam uteslutet.

Det är därför jag efterlyser lite fler 'varma komedier med hjärta', för sånt skit kan man vänta med tills dom kommer på dvd.


12 kommentarer:

Västgötskan sa...

Jag förstår precis in vilja OCH obehag för skräckfilmer. Jag är precis likadan! Kryper upp i soffan och tittar mellan fingrarna och sen kan jag inte sova... :-P

En film jag vill se nu är "The Reader" men jag kan tyvärr inte uttala mig om den är bra eller inte (än). :-)

Jempa sa...

Den såg jag i somras. Börjar rätt segt och konstigt, men håll ut, det blir jäkligt intressant efter ett tag.. :)

Mats sa...

Tarantino filmen har jag redan berättat att du inte behöver se om du minns?
http://chapterandverse.theguild.se/2009/09/chapter-99-disappointed.html

Detsamma gäller Zombieland som är ett tidsfördriv men räcker att se på DVD.

Du kan tacka mig sen :)

Jempa sa...

Mats: Vad gäller Inglorious Basterds så har jag hört från mycket säkra källor att den är skitbra, så jag liter inte på dig.

Vad gäller Zombieland så älskar jag allt Woody Harrelson gör, så det kan inte bli fel.

Mats sa...

Det där hade gjort ont om det kommit som en nyhet :) Dina säkra källors objektivitet måste också ifrågasättas, jag misstänker att dom gillar allt Tarantino gjort.

Novellskrivarn sa...

Alltså, nu när jag går under epitetet "säkra källor" så måste jag få inflika att jag verkligen inte gillar allt tarantino gjort. Till exempel köpte jag någon okänd skitfilm från början av hans karriär som var askass. Eller i alla fall halvkass.

Men hur som helst så är det väl ändå okej att gilla allt som ens favoritreggisör har gjort? Vari ligger pinsamheten?

Mats sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jempa sa...

Men Mats, varför skulle jag göra det? Både du, jag OCH Amanda har skrivit detta med glimten i ögat..

Det är ju bara härligt när det hettar till bland kommentarerna! ;)

Mats sa...

Min tidigare kommentar försvann och för att inte förvirra alltför mycket så kommer den igen ordagrann.

Visste inte att du var den säkra källan men jag lämnar det här ämnet nu.
Jag skrev allt med glimten i ögat, ber om ursäkt om det inte framgick.

@Jennie Ta bort mina kommentarer om du vill.


Vem sa pinsam?

Novellskrivarn sa...

Haha, nämen nu blev det ju helgalet!

Jag trodde att vi alla hade glimten i ögat men jag måste ha råkat blunda lite när jag skrev min kommentar, så att du missade att jag också glimtade, Mats.

Och sen var ordet "pinsamt" fel. Just "pinigt" är lite av ett favoritord just nu, som jag använder i helt fel situationer. Verbal ordbajsning, tourettes, tunn linje där.. ;)

Anonym sa...

Jen, som den ansvarstagande småbarnsförälder du är bör läskiga pre-views föregås av en varningstext.

Hönspappan hade mardrömmar hela natten thanks to you.

Jempa sa...

Rookiemom: Blev han så rädd bara av den där bilden?