lördag 31 oktober 2009

I gävle över helgen

..där jag bara äter och chillar, så det mest spännande jag har att rapportera är att jag åt våfflor till lunch. Det gör man ju inte så ofta liksom..

Jag går alltså istället tillbaka några dagar. Närmare bestämt till i onsdags kväll, och en tanke som slog mig då.

Fan va värdelöst Grey's Anatomy har blivit!

För nåt år sen var Grey's min tv-höjdpunkt på veckan. Jag laddade upp med vindruvor och näsdukar. Alltid redo för en rejäl gråtfest blandad med lyckliga fånflin.

Nu sitter jag där som en sten, vecka efter vecka. Helt oberörd.

Dom försöker och försöker, men sina känsloladdade utbrott (som man räknat ut ca 12 minuter tidigare att det kommer att komma), sina dramatiska monologer och tårfyllda farväl.

Inget rör mig ryggen längre. Jag skiter i vilka som blir ihop, vilka som gör slut, vilka som dör och vilka som får sparken.


Tappat stinget

Så frågan är, har det blivit sämre eller är det bara jag som är helt känslokall?

Inga kommentarer: