söndag 18 oktober 2009

Bloggbomb

Det är söndag, jag har lite tid över, jag har tänkt en massa, jag har saknat bloggen.

Så.. Detta har hänt.

1.Jag har insett att jag lever med en psykopat.


Han lämnar alltid, ALLTID, ett par sekunder kvar på micro-tiden! Ibland en sekund, ibland sju. Det finns inget mönster. Han måste vara galen. Är han kanske farlig?


2.Jag har börjat resa mer med jobbet. Varannan tisdag till Linköping och varannan till Örebro för att hälsa på våra partners.

Varje gång får jag fönsterplats, men lika många gånger har personen bredvid mig, som fått gång, klivit på tåget vid en tidigare station och alltså snott åt sig fönsterplatsen. Jag säger inget, eftersom jag inte vill framstå som en tönt, men man skulle väl iallafall kunna begära att dom sa nånting!? Erbjuda sig att sätta sig på sin värdelösa gångplats?

Jag har tidigare mest åkt tåg mellan Stockholm och gävle, vilket är sveriges tråkigaste sträcka. Nu susar vi plötsligt förbi sjöar, kullar och slott. Som jag inte kan se ordentligt på grund av dessa fönsterplatstjuvar. Usch.


3. Jag sprang på Zlatan igen. Den här gången på Östermalm. Undrar om han förföljer mig.


4. Nu finns det en fortsättning på 'Mitt stora feta grekiska bröllop'.. Tydligen har hon nu gett upp hoppet om kärleken och drar till Grekland. Så det betyder alltså att allt det gulliga i första filmen är förstört.


Varför gör dom så?

5. Jag har upptäckt en av världens bäst dolda hemligheter. Gilettes 10-pack rakhyvlar har en sån där zip-stängning på ena sidan.



Ni behöver inte tacka mig, sånt här bara kommer till mig.


6. Jag kan inte sluta tänka på klippet med kvinnan som släpper barnvagnen som rullar ner på tunnelbanespåret lagom tills tåget kommer och kör över vagnen. Barnet klarade sig utan skador, men mitt liv hade ändå varit förstört. Jag hade drömt mardrömmar varje natt och förmodligen hamnat i ett madrasserat rum till slut.

Måste sluta tänka på det där jävla klippet.


7. Jag har ångest över att jag inte köpt ett enda Rosa Band trots att jag ligger extremt mycket i riskzonen. Är inte oktober slut snart så jag kan fortsätta låtsas att bröstcancer inte finns?


8. Min dotter är besatt av foppatofflor. Hon fick ett par av bästa E, och vill nu ha dom på sig hela tiden, dygnet runt.

Så jag antar att vi kan stryka 'framgångsrik modebloggare' från karriärslistan.


9. Jag har funderat en del på vaselinburkar. Hur länge dom egentligen räcker. Min har jag haft i säkert fem år, den har följt med mig i flera flyttar, och tittar man på den här bilden ser det ut som att den sjunger på sista versen..


Men jag tror den kommer hålla ett år till, minst. Oktober 2010, det ska jag komma ihåg.

10. Apropå 2010 så är det ju faktiskt decennieskifte om bara ett par månader. Men det är det väldigt tyst om känner jag.. Men efter millennie-hysterin är det väl ingen som orkar. Jesus kommer nog inte att återuppstå då heller.


11. Jag avslutar med ett gammalt minne som slog mig..

Samtal med mamma för ca 30 år sedan.

Jag: Mamma, jag vill aldrig bli vuxen.

Mamma: Nähä, varför då?

Jag: För ni vuxna är så tråkiga..

Mamma: Tycker du?

Jag: Jaa, ni pratar om så tråkiga saker. Bara om vädret hela tiden.

Mamma: Jo, men det blir ju så att när man blir äldre så är det andra saker som är intressanta att prata om.

Jag: Nä, det kommer jag ALDRIG tycka!

Igår i hissen..

Jag: Hej, hej..

Granne: Nämen tjena!

Jag: Roligt väder vi har.

Granne: Ja, fy fan. Hemskt.

Jag: Men vi får väl vara tacksamma att sommaren höll i sig så länge.

Granne: Jo, det har du rätt i.

Jag: Ha det så bra.



Puh.. Nu kan jag sova gott inatt.

9 kommentarer:

Västgötskan sa...

Så länge kunde du hålla dig borta från bloggen. ;-)

Vad gäller din sambo. Han kanske har en historik i som "bombstoppare" (vad heter det egentligen??) så han har svårt att se något räkna ner till noll? :-D

Novellskrivarn sa...

Mlööööööö vad jag har saknat dina meningsfulla inlägg, tack jesus för att du är tillbaka!

Alltså, på riktigt!

*kjamizar* *ler_smiley**kjam*

Nä, förlåt,jag menade det faktiskt på riktigt, usch vad jag saknar dig.

Novellskrivarn sa...

ps, vad gäller din sambo så är min precis likadan. alltid typ 4 sekunder kvar. Och gärna en öppen dörr ibland också, som bara står där och stirrar på en. Bu.

Mats sa...

Det var på tiden, välkommen tillbaka!

Ta tillbaks din fönsterplats utan pardon, det är inte pengarna - det är principen.

Alex "the whale" sa...

Yes! Jempa har tagit sin förnuft till fånga och har börjat blogga igen. Vad det gäller fönsterplatsen, så sno tillbaka den!!!!

Kram Alex "the whale"

Jessica sa...

Fint att du är tillbaks! Och stå upp för din rätt till fönsterplats. Låt dom inte trampa på dig ;)

A sa...

Tjoho!!!
Här sitter jag och vantrivs på jobbet och så går jag in på din blogg (med en liten gnutta hopp om att du kommit på bättre tankar) och finner jordens längsta blogg-inlägg plus ett till.
KUL!!! :D

justdidit sa...

Jaha, du borde utannonsera ditt bloggande bättre, hade kunnat missa de här senaste godbitarna. Du kan ju inte sluta skriva och sen börja igen utan att säga till!

Hur länge en vasselinburk håller beror helt och hållet på vad man använder den till, och hur mycket testosteron ens flickvän har!

Jenny sa...

Very glad to have you back!

Men är det verkligen sant det där med Gillette? Jag har använt dem i alla år och aldrig sett den där öppningen. Måste undersökas!