fredag 11 september 2009

Utekväll a'la småbarnsföräldrar


Ikväll skulle mamma vara barnvakt, så jag och Simon kunde gå på bio.

Vi ville se Inglorious Basterds, men då vi hört att de talar väldigt mycket tyska och franska i filmen och Simon då skulle ha svårigheter att hänga med i den svenska textingen, så vi hade istället bestämt oss för District 9.. Filmen var dock inte så viktig. Vi har inte varit ute tillsammans utan barn på flera veckor.

Allt var frid och fröjd. Jag och mamma hämtade Lia på dagis, och sen gick vi hem för att börja förbereda middagen.

Först hade dock jag och Lia en liten kramstund i soffan, när hon plötsligt hostade till, och förvånat kräktes ner hela mig.

Sen gick det bara utför.

Så vår sen länge efterlängtade utekväll har bestått av spytorkning, omkringkånkande och klädtvättning.

Men dom visar ju sista delen av Pireates of the Caribbean på femman iallafall.

Den har jag inte sett.


1 kommentar:

Sara sa...

neeeej, stackars er! Och stackars LIA!! Fifan.