onsdag 7 september 2011

Ett läskigt beslut.


I förrgår när jag och Amanda satt och beklagade oss över allt möjligt, erkände jag att jag att jag fortfarande inte riktigt hade kommit över 'Insidious', och fortfarande tycker det är jobbigt att gå in till Lia mitt i natten om hon vaknar, och istället hellre väntar tills hon tassar över till oss.

-Jag vet inte vad det är med mig nuförtiden, smågrinade jag nästan. Jag fixar inte skräckfilmer längre, jag blir rädd i flera veckor efteråt..

-Du måste sluta utsätta dig, sa hon bestämt. Gör en skräckfilms-detox, det har jag och det är fan det bästa jag gjort. Jag är aldrig rädd längre.


Och det är nog vad jag måste göra. Jag orkar inte hoppa en halvmeter vid varje oväntat ljud längre, eller korsförhöra Lia om det är ett blekt stirrande barn i vardagsrummet hon ser så fort hon sneglar lite konstigt.

Slut på spöken, blod och zombies och hit med The Notebook, Valentines day och annat sentimentalt skit. Min sargade skräcksjäl måste renas.


Sorry Jack, du kan lägga ner yxan. It´s over.



Inga kommentarer: