fredag 16 september 2011

TorsdagFredag.


Har jag förresten berättat för alla att jag är ledig i fyra veckor, bara sådär. 

Två veckor har jag redan betat av och nu har jag två fina kvar. En älskvärd förmån företaget jag jobbar på har, och som man får dra nytta av när man jobbat där i fem år.

Så när man under den tiden inte försöker sälja lägenheter kan man göra lite annat:

Man kan till exempel gå på Grönan tidigt på eftermiddagen och med lite skurar här och där. Needless to say behövde vi inte stå i kö nånstans.


Trist bara att Lia den här gången mest intresserade sig för bilarna, och där är det ju ändå aldrig nån kö. Men vi fick även uppleva Kaffekopparna och Flygande elefanterna samt Tåget, helt ensamma.
Det var nästan så jag ville gå och tacka karusellföraren efteråt. Eller be om ursäkt kanske. Eller bara visa tuttarna för att liksom ge nån mening till ensamåket.
Men det blev aldrig av.


Men idag sken ju solen så då fick jag hälsa på en finkompis och få finlatte på deras finaltan.
Det där med hus verkar fan rätt fint ändå.



 Man kan även ha lekdejter i mörkret då det blir mörkt galet tidigt helt plötsligt.
Jag drog mig till minnes när man själv var barn och var ute och lekte på gården när det blev mörkt och lite kyligt. Knutgubbe (hett i Gävle på 80-talet) och kurragömma blev plötsligt så sjukt mycket mer spännande och allvarligt.


Trevlig helg då!

1 kommentar:

A sa...

Jag vill också ha ledigt fyra veckor "bara så där".
Fast å andra sidan har jag ju 35 dagars semester/år, så jag ska väl inte klaga...men ändå.
Fyra veckor till skulle sitta finfint!