tisdag 30 november 2010

Kärriärsinriktningsskifte

Jag börjar på allvar undra om Lia kanske inte är det minsta konstnärligt lagd.

Uppmuntrad av Lady Dahmers inlägg om hur hennes nästan precis lika gamla dotter, är helt inne i pärlplattor, kände jag att det borde ju vara en passande aktivitet som kan få henne att glömma tv;n några minuter. Så jag bladade glad i hågen iväg till leksaksaffären och köpte en platta och pärlor i glada färger.

Vilket fiasko.

För det första så verkar hon ha för svettiga handflator för detta pyssel, och de små pärlorna fastnade i händerna och välte de andra när hon försökte trycka dit dem på plattan, så då blev det snart roligare att sprida ut dem över köket och ge mig en lätt hjärnblödning.

 En omöjlig uppgift

Igår tänkte jag göra ett nytt försök, med de där större XL-pärlorna.

Det gick väl pyttelite bättre, men hon var ändå ganska ointresserad och tyckte det var roligare att ge mig pärlorna så jag kunde sätta dit dom.

Jag: Men snälla Lia, lägg några pärlor själv.
Lia: Menååå, orka..

Efter mycket om och men var dock plattjäveln klar, och Lia verkade oförtjänt stolt trots att jag gjort hela jobbet.

Lia studerar nöjt mitt verk.

Frågan är nu om jag kanske ska slå in den och ge den i julklapp från Lia till mamma eller syrran? Mamma kommer väl bli lite smårörd och sen lägga den längst ner i en låda för att aldrig användas, och syrran med sitt perfekta, färgkoordinerade, stilrena hem, kommer kräkas lite i munnen och inte ens låtsas bli glad. 

Bäst att jag köper en till platta så dom kan få en var.

Och allvarligt, kolla det här! Nu inser jag att Lady Dahmers dotter är fanimej helt otrolig. 

2 kommentarer:

Potatishäxan sa...

Ja hon är helt otrolig. Lia är normal. Viktor fyller snart fem och är ungefär lika bra på att rita och pärla som Lia. Johanna började väl pärla i femårsåldern men ritade ganska bra tidigt. Kul inlägg i alla fall :)

Amanda sa...

hahahaha, ditt in lägg i kombo med lady dahmers förbaskade genibarn har gjort att pärlorna jag köpte för drygt en vecka sen fortfarande ligger och är hemliga i sin burk. jag klarar inte av den förnedringen, att mitt barn skulle vara något annat än extrembegåvat. på ALLT.