söndag 5 december 2010

Fettodagboken

Ibland är det bra att ha vänner som jobbar på ställen som gör att man kan få åka på båt-julbord runt stockholm, nästan gratis.

 Finfin utsikt och finfint sällskap
Herregud vad vi åt.


Och just när vi trodde att man inte kunde äta mer, var det dags för efterätt.

 Komsi, komsi..

Kräkfärdiga av mättnad kände vi ändå att vi kunde få ner ett par drinkar till när vi gick iland, och hamnade på Ohlssons Skor, där vi Jessica fick en mycket närgången bordsgranne.


Jag menar, försök ta en drink i godan ro med den här anklagande blicken riktad mot er. I två timmar.


Till slut fanns bara en sak att göra..


..och vi kunde gå över till att diskutera viktiga saker som potträning och liggbara kändisar.

Till Jessica: Såhär kan man alltså se ut om man (enligt mig) är snygg även om man har en framstjärt i ansiktet. Eller så är det för att han slåss. Eller för att han heter Urijah, det namnet är ju självraggande.

Idag hade jag ett gäng fikor att klara av. På förmiddagen bar det av till Bandhagen för en adventsfika...

 Glada barn som leker fint, och lite vacker Amanda på det.

Efter ett tag gick barnen från bordet och lekte helt själva. Vi insåg då att vi vuxna faktiskt satt vid bordet och fikade, utan att någon höll koll, tröstade eller satt på golvet för att medla. Det var så stort så vi nästan fick tjuthaka.

 ..sen kom dom tillbaka.

Efter fikat, tillbaka till Solna för en mellanfika med Simon på vårt favvofik..



Och till sist vidare till andra sidan av stan för en ny bebis-fika i Hässelby..

Äggstocksdansning

Men hoppas ni har haft en fin helg också!

4 kommentarer:

A sa...

Jag känner mig mycket o-pk när jag asgarvar åt den sista bilden. :D
(samtidigt längtar jag tills jag får min nya telefon och kan skaffa en tjockis-app)

Amanda sa...

hahaha, det värsta är att jag skulle kunna lägga fram en massa såna bilder på mig själv och folk ba "höhöhö, fat-booth!" och jaba "näää foh-real-booth!"

det är ju helt vansinnigt roligt såhär i efterhand, att ha en massa monicas-fatsuit-bilder på sig själv. inte alla som har det.

ps, den här omåttligt spännande texten här ovan skrev jag enbart för att skyla över två faktan:

1. tjuthaka. i has it. hela morgonen. du är så fin, hurra hurra.

2. julmiddagen. avundsjukeskräksdöden.

Anonym sa...

Vi har släktjulmiddag nästnästa lördag och jag hade en idé om att toppa det med Clarion Sign-brunch på söndagen [för att slippa laga mat] men efter att ha sett det avslutande fotot så blir det inte så.





[;)]

Sabine sa...

Du är tom snygg fet! Just sayin'