söndag 12 december 2010

Måndagsminnen

Då vi kom hem väldigt sent igår kväll får jag ta helgrapporten senare idag, men ett litet minne som slog mig i helgen hinner jag få till först..

Det var sommaren -91 och jag befann mig på språkresa i england. Detta var före 9/11, men jag det snackades mycket om terror av någon anledning. Jag minns inte detaljerna, men något hade hänt och europa kände sig lite hotat.


Några brittiska ungdomar vi hängde med frågade om min syn på saken, och då jag var 16 år samt ganska oinsatt svarade jag att jag hoppades att ingen skulle attackera Sverige.


Sällskapen började skratta, och då jag insåg det lite pinsamma i det jag just hade sagt skrattade jag också lite generat.


Skulle lilla oskyldiga Sverige utsättas för en terror-attack? En så sjukt absurd och fånig tanke.


Men det var 20 år sen som sagt.

Inga kommentarer: