onsdag 8 december 2010

Vissa straffar gud direkt

Jahapp, där fick jag för att jag vältrade mig i lyx och ånga igår. Det fick nämligen den bakterie som verkar ha bosatt sig i min kropp för gott, att blossa upp och däcka mig igen!

Jag orkar inte mer! Jag har varit mer eller mindre sjuk i över två månader nu!! Det räcker för fan..


Trots detta ställde jag mig för att göra ett nytt Linas Matkasse-recept. En rotfrukts- köttfärssoppa med krutonger och Creme Fraishe. 


Jag har egenhändigt skalat potatis, tärnat potatis, slantat palsternacka och morötter, tärnat paprika och hackat en massa lök. Kokat, kryddat och rört om.


Såhär fint blev det.






Men vad spelar väl det för roll, när jag inte känner någon smak iallafall.


Stackars, nä, STACKARS mig!
  

3 kommentarer:

Amanda sa...

hej, jag tänkte bara tipsa om lagerblad. det hade fulländat rätten.

mvh tjejen som knappt kan steka fiskpinnar men alltid har varit tillsammans med Män Som Kan. Wow.

Amanda sa...

men helvete, jag glömde bort att det var för att du var sjuk som du inte kände smaken. aja, lagerblad hade funkat till i alla fall.

jag var nog mest bara avis på att du faktiskt lagade mat som bestod av mer komponenter än pasta+fiskpinnar+majonäs.

Potatishäxan sa...

Stackars stackars dig! Krya på dig.