söndag 6 mars 2011

AW och Gävle


Jobbveckan avslutades med en after work, som började som en lugn tillställning där en efter en droppade av, och kvar blev ett litet tappert men mycket alkoholpåverkat gäng.

En av dom var jag.

Minnena från kvällen är mycket suddiga, men jag minns att vi pratade om saker man ej bör prata med kollegor om, och jag har en känsla av att stämningen kommer vara tryckt vid lunchborden imorgon..

 Fortfarande ganska städat, men det SYNS att det diskuteras saker som inte borde diskuteras.

Sen blev vi jättejobbiga och ganska våldsamma mot såna som försökte gå hem.


Den här lyckades vi övertala som ni ser.. Den andra visar upp sin tatuering som det var snubblande nära att jag själv gjorde en gång för längesen. Kommer ni ihåg att jag berättade om det? Jag var lite drygt 20 och tyckte att George Clooney var så ashäftig i From Dusk Til Dawn så jag ville ha en likadan tatuering och hade till och med bokat tid, men avbokade nog av ekonomiska skäl!
Förstår ni om jag hade gått omkring med den där på armen!!??
Ibland är det bra att vara fattig.


Min bästa app, Plastic Bullet. Den kan få två fyllekärringar att se ut som fierce fashionmodels. Eller iallafall nästan.



På lördag eftermiddagen hade jag piggnat till och vi drog till Gävle för familjehäng och kom just hem. Här kommer lite highlights.

Simon och  pappa satte sig som vanligt för att diskutera de heta ämnena ekonomi, räntor och pensionssparande.


Medan detta pågick åt Lia glass på det sätt bara hon kan. Struten först. Det måste vara konstnären i henne.


Syrran med familj kom förbi och Lia fick en snel hest av sin kusin. Stor succé.


Syrran hade klippt lugg efter att sett likadan ut i 15 år. Det var stort.


Vi vaknade till en fin och solig dag, som gjord för lite snowraceåkande.


Sen jäklar, satte vi oss på altanen och solade. UTAN JACKOR! Ett par minuter efter att den här bilden tagit somnade jag av chock, men tyvärr verkar solen rätt klen fortfarande då jag vaknade och inte ens var lite rosalätt om kinderna. Nåja.


Efter lunch var det klippningsdags, och fler i sällskapet inspirerades av syrrans yrkesval.


Lia visade sig ha oanade talanger.. (No worries, plattången är inte på)


..som hon gärna praktiserade på oss andra. Det roligaste var inte helt oväntat att spruta vatten..


..och att med hjälp av plattången rycka loss hårstrån för att orsaka kunden smärta, och sen skratta rått. Det blir nog ingen frisör av henne ändå.


..Men kanske punkare då hon blev mycket förtjust i de färgade slingorna.


Kvällen avslutades med mys med stora kärleken..


...samt trakasserande av less men tålmodig katt.


Nu, djup sömn.

Inga kommentarer: