tisdag 9 augusti 2011

Hundtand.


Sara drog igår slutsatsen att allt hon (och de flesta andra normala människor) tycker är äckligt och ångestframkallande i bok- eller filmväg, tycker jag är fantastiskt bra och intressant.
Detta bevisades återigen igår när vi äntligen såg Dogtooth, en grekisk film som vi haft länge men inte blivit av att vi kollat på.


Herregud.

Det var fan något av det sjukaste och mest obehagliga jag någonsin sett! Ett psykfamiljedrama som får Lars Norén att blekna till Denise Rudberg-nivå.

Plötsligt har jag en ny respekt för grekerna. Jag visste inte att dom hade det i sig.

Jag gillar er, era sjuka jävlar!

2 kommentarer:

A sa...

Låter spännande!
Undrar om den finns att lad...eh...hyra.
Ska kolla!

Jempa sa...

Den kom ut förra året och var oscarsnominerad som bästa utländska film, så den bör ha kommit på dvd vid det här laget. :)