fredag 19 augusti 2011

Lurad.



Samtal vid middagsbordet:

Lia: Jag har ont i halsen.

Jag (halvintresserad då det är hennes nya grej att säga att hon har ont i halsen): Jasådu.. Inne i halsen eller utanpå halsen?

Lia: Inne..

Jag (Nu mer intresserad eftersom det alltid annars är utanpå): Jaha, får jag titta. Gapa. (tittpaus) Ja. lite smårött kanske. Men ingen fara..

Lia: Det är för att jag åt stenar.

Jag: Va!? Åt du stenar!

Lia: Ja, STOORA stenar!

Jag (Ger Simon 'ring ambulansen'-blicken. Han fattar inte.): Men snälla Lia varför gjorde du det??

Lia: Jag har ont i magen..

Jag (Nu panikslagen, Simon fattar äntligen och har rest sig till hälften): Men, men...

Lia: Jag skoja bara. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHaaa! (Tänk er att hon lät ungefär som den där skrattande spökrösten i slutet av Michael Jacksons 'Thriller')


Herrejävlar.


Ok, hon är inte en lika slipad skämtmakare som sin morsa (Ni minns väl allergiskämtet? Hahaha) men hon är på god väg, och snart ska vi ha ett samtal om vad det är ok att skämta om och inte.

4 kommentarer:

Västgötskan sa...

He he!
Hade varit lite kul att ha varit en fluga på väggen där.... ;-)

Lexi sa...

Hahahahhah

När jag läser detta så ser jag Homer Simpson framför mig, när han försöker strypa Bart. " why you little!"

Miss T sa...

Alltså.. haha! Jag tyckte att det här var så kul att jag var tvungen att berätta för familjen. Det gick hem! Några timmar senare sa min syster: "Jag har lite ont i halsen.. undrar om det var för att jag åt sten."

Jempa sa...

Lexi: Jo lite så var det.

Miss T: Fan va fint! Hoppas det blir ett stående familjeskämt i framtiden. ;D