måndag 14 november 2011

De senaste dagarna i bilder.


 Efter världens långsammaste ut/inflyttning har jag äntligen kommit iordning i nya lägenheten. Amanda var inte sen att komma förbi för att invigningssitta i True Blood-soffan


Lia börjar också finna sig tillrätta även om hon på fredagkvällen när hon var trött deklarerade att hon ville 'gå hem.'
Och ska sanningen fram vill även jag gå hem lite då och då, för även om jag älskar min lägenhet känns den fortfarande inte som mitt hem. 
Det får ta den tid det tar.


 
 Vi har även invigt köket med fattigmanslunch. Utan ketchup. 
Så går det när man köper möbler för alla pengar.


Helgen innehöll också ett besök hos Sabine med hennes finfina barn. Lia förvandlades till sitt alter ego 'sur-hårfrisörskeperson' igen.


Men sen serverades det hemgjorda muffins och då blev hon genast såhär sjukt glad istället.

Lyckan blev sen fullständing när även Olle och Amanda kom förbi.

 Snart spelades det 'Popular' och Lia crumpade loss.

 Hennes humor fortsätter att utvecklas. Just nu tycker hon det är jäkligt kul att bli fotograferad när hon blundar. Så det är bara att hoppas att den kommer fortsätta utvecklas.

Alltså, jag är inte på något sätt skadad av Barbies kroppsideal, men jag måste erkänna att jag kände mig ganska obekväm att ta en dusch bredvid dom här donnorna.


Lia fortsätter att ge allt på Taekwondon.


Vi har ätit pizza med en Simon i bar överkropp. Det kändes hemtrevligt och framförallt välbekant.


Sen avslutar vi med veckans hjärtknip. Här är en teckning som Lias ena förskollärare har gjort på hennes begäran. Hennes katt Paddy som är ute och dricker kaffe med sin kattkompis i Grekland. Grin.

1 kommentar:

Västgötskan sa...

Jag förstår känslan. Det brukar ta en tid innan nya hem känns som just HEM!