onsdag 16 november 2011

Spännande saker som hänt idag.


Eftersom mitt hus byggdes ungefär 53 år innan de breda Urban Djungles ens var påtänkta, och jag typ måste montera ner min innan jag får in den i hissen, bestämde jag mig för att gå ner i källaren och rota fram syrrans gamla Brio.
Herregud alltså. Jag är ju van vid att kunna manövrera min vagn med pekfingret, men nu måste jag ju typ ta ett djupt andetag och häva mig över handtaget med hela min styrka för att klara en enkel sväng. Ska det vara såhär? Varför är inte alla mammor med osvängbara hjul värsta muskelknuttarna? Jag känner redan att min triceps har svällt till det dubbla.


 På kvällen fick vi finfint översovningsbesök. Vi hoppades att barnen skulle leka fint i Lias stora rum med nya spännande saker, men dom ville såklart hänga med oss och äta upp våra snacks iallafall.


Sen när dom väl gjorde som vi ville blev det direkt livsfarligt..


..så Sara agerade lektant fram till läggdags.


Det var alltså min jätterafflande onsdag, men nu jäklar har jag några riktigt actionspäckade dagar framför mig. Häng med.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Jag drömde om dig inatt! Vi åkte i ett stort tåg/buss/båt - vet inte riktigt vad det var, men där bodde vi. Alltså, vi hade en dubbelsäng i ett rum, som var vårt och sen fanns det massa andra rum runtomkring, som bara avskiljdes med tygstycken. Du lagade mat också. Du hade ställt in en sån där badbalja med ca 10 kg potatis i vatten, i ugnen. Jag vet inte..

Sen kom vi fram till vår destination, så var det nån fiskarby och det roligaste dom visste var en snurrande grind som ingen förstod hur den fungerade.

Jag vet inte hur jag ska tyda detta, men jag tror att det betyder att vi måste ses snart igen.

Jempa sa...

Jag måste säga att jag är lite besviken att drömmen inte innehöll fler erotiska inslag.

Men jag får vara nöjd med matlagning.