måndag 7 februari 2011

Saker jag tänkt på idag.


1. Dressman har ju tydligen bestämt sig för att byta stil, och gå från billiga kostymer och fula gubbtröjor, till en mer rockig, modern approach..


..och det tänker dom göra genom att sälja tröjor med den där Rolling Stones-munnen som var het runt sisådär 2002. Lycka till.


2. Sen svärmor åkte hem har allt förfallit i vår lägenhet. Det visade sig att man snabbt vänjer sig vid att ha en Snurre Sprätt-snabb människa hemma som plockar upp allt fortare än man hinner se det. Nu är vi helt handlingsförlamade.


Så det blir ingen fika hos oss förrän om sisådär aldrig. Bara så ni vet.


3. Ni vet när man är i Thailand. Man går på stranden hand i hand. Skymningen har just fallit men sanden är fortfarande solvarm. Det doftar hav, ananas och skaldjur och de enda ljud man hör är vågornas stilla fräsande, vildhundarnas avlägsna skall och sorlet från turister som öppnar kvällens första Singha.

Plötsligt kommer en Thailändare fram med en sån där svävande stor lykta. Han uppmuntrar oss att skicka iväg en för att hedra en död släkting eller liknande. Så för några bath ser vi den brinnande lyktan sakta fara uppåt i mörkret och den sprider ett varmt, gult sken över det svartglänsande havet.

Dessa lyktor finns nu att köpa på Jourhörnet Solna för 299 kr.


Något säger mig att dom inte kommer sälja särskilt bra.



4.
 

Fan. Jag måste sluta.



4 kommentarer:

Västgötskan sa...

Fy fan, vad jag kände igen mig i del 2 och 4...
Vi behöver nog hjälp, Jempa?! :-O

Jessica sa...

Den där sista. Den tog.

Jempa sa...

Ja visst svider sen sista. Men jag är ju inte beroende. Jag kan sluta när jag vill. Faktiskt.

Sabine sa...

1. Förvånad att du förväntade dig nåt annat från Dressman. Klädaffär för män EJ intresserade av kläder.
2. Tycker du att det DÄR är stökigt. Jag var tvungen att släppa tanken att bara ha folk på besök när det är städat. Annars blir man ensam hehe. Jag har tre barn och en sambo som inte har samma gräns som jag för när det är stökigt. Jag bara måste skaffa en städerska.
3. Galet
4. Tillslut är barnen så stora som mina och mer inne på fb än du. Då kan man surfa med gott samvete.
Kram