fredag 29 april 2011

En ganska ospännande fredag.


Så jag får bjuda på det lilla som faktiskt hände..

På kontoret tog vi långlunch och kollade bröllop. Vi slog fast att Kates bukett var lite ynklig, hennes byst såg lite väl strutig ut, samt att rött verkligen inte är Williams färg.
Annars var vi nöjda.


På väg hem trodde jag för ett ögonblick att något jäkligt spännande höll på att hända. Detta tåg åkte nämligen jättelångsamt och om ni förstorar upp bilder och kollar extremt noga så ser ni att det liksom lutar.. Så övertygad om att jag bevittnade en urspårning började jag att fota för att skicka till Aftonbladets Läsarbild. 
Men tåget såg misstänkt tomt ut, och alla vagnar liksom lutade, och ingen annan reagerade, och ingen tidning hade skrivit om det.
Så det var nog inget.


Hemma på gården visade Lia upp att hon minsann är tre år nu, och gav själv fart åt sin lilla kompis Sigge istället för att gunga själv.
Lite senare började hon även styra och ställa med samma Sigge, låta honom hämta bollen åt henne och knuffa lite milt i ryggen när det inte gick tillräckligt snabbt.. Det var nog inte så mycket åldern utan mer skitunge-tendenser som ska arbetas bort snarast.


 Väl hemma testade jag enligt Linas Matkasserecept en helt galen sallad, med kokt broccoli, päron, valnötter, lite olja, honung och salt.
Vi var ganska skeptiska men jäklar vilken smaksensation!


Trevlig helg!

1 kommentar:

Västgötskan sa...

DEN salladen ska jag testa! Lät ju superenkel! :-O