söndag 3 april 2011

För sent..


..för att blogga egentligen. Men what the hell, jag är en rebell. En rimmande rebell.

Så här följer helgen i korthet.

På lördagen drog jag och Lia på nån slags barnteater med färgtema. En konstig kille som spelade konstiga instrument, och en ännu konstigare tjej som drog på sig peruker i olika färger, ställde sig vid mikrofonen vid varje byte och sa 'JAG VILL VA..(färgen på peruken hon hade på sig)', sen började han spela och hon dansade runt som en utvecklingsstörd höna för att gestalta den färgen, och så höll det på.


Jag och min kompis försökte att inte bryta ihop av skratt och fokuserade istället på våra döttrar, som verkade gilla det som fan, och stolt skrek ut namnet på färgena innan hon hann säga dom.


Hälften skämskuddiga, hälften entusiastisk publik.

Sen fick vi prova peruker och då blev det genast lite roligare..




En försmak på hur jag kommer se ut som 80-årig tant, med kortklippt, permanentat lila hår. Tur att det är ganska långt kvar.


 Lia gör sin bästa Katy Perry-imitation.



Dagen har varit varit väldigt lugnt pga Tjernobylvädret, men avslutades fint med ett glas vin och skvaller.


Har ni märkt att jag gillar att ta bilder på mina vänner med ett vinglas i förgrunden? En dag ska jag göra ett kollage som ska kallas 'The girl behind the glass'.


Söndagsvin alltså, underskattat. Från och med nu blir det bara vin på söndagarna. 


(Nä nu ljög jag. Godnatt.)

3 kommentarer:

Amanda sa...

så jävla bra påhitt, det här med söndagsvin! heja!

Anonym sa...

Å, jag läste om det där färgspektaklet. Tror du det är ngt för DLGB?

Söndagsvin låter def. som ngt för morsan ;)

Jempa sa...

Rookiemom: Ja hon skulle säkert gilla det. Men jag har varnat dig. Det är HELT cp! Fast gångavstånd från er :)