måndag 25 april 2011

Påsken i asmånga bilder.


Som ni kanske minns drog jag strax innan min ledighet på mig en redig förkylning. Den förkylningen blomstrade ut till en bihåleinflammation, som jag misstog för spänningshuvudvärk och sket i att behandla.

Så tack vare de fina vännerna Alvedon och Ipren fick jag en jättefin påsk utan kläder i solen, vilket gör att jag idag är dödssjuk, men har varit till närakuten och fått antibiotika, så imorgon är det bara att köra igen.

Nåväl, här kommer bilderna.

På långfredagen drog vi till Gävle, och jag började återigen smida plander på att mörda mina föräldrar så jag äntligen får ärva det här huset med den här utsikten.


Sen drog vi hem till syrran med familj, där det studsades..

..jagades ointresserad katt...


..och grillades såklart.



På påskaftonen blev det ju varmt så inåt helvete, så då blev det solning på altanen..


 ..och vi mindes ömt den tiden när man faktiskt fick ligga och sola ifred.


Stärkt av mitt solande gick jag sen ner i bara bikini för att spela lite fotboll. När jag sen såg bilderna bländades jag dock av min vampyrhud och paintade snabbt över de kritiska delarna. Hela kroppen.


På eftermiddagen fortsatte vi att hänga vid vattnet, och idyllen var ett faktum.


Jag menar, kolla idyllen.


 Hörde jag idyll? 
Kanske paradis till och med?


 Men snart kom en orm till paradiset. I form av en död orm som någon granne slagit ihjäl. När vi skulle begrava den i vattnet rann det blod ur munnen på den och Lia har nog aldrig varit mer faschinerad. Sen pratade hon om blod och 'äckligt' i flera minuter.
Vi andra kunde inte annat än att hålla med.


 Sen fortsatte idyllen som förut, och min kamera började bete sig som värsta proffskameran, dagen till ära.


På söndagen var det dags för lekdejt inne i stan. Där var det kändistätt som vanligt.


Planen var även att mata änder och vi hade tagit med oss gammalt bröd och allt, men änderna lös med sin frånvaro.


Till slut gav vi upp och matade aggressiva måsar istället.

Idag är vi hemma igen, jag försöker kurera mig så gott det går, men lite sandlådelek med fin-Sigge hann vi ändå med.


Frampå kvällen drog vi även fram Lias ärvda trehjuling som hon glatt testade, och jag kan väl inte påstå att jag har närt en ny Marianne Berglund vid min barm, men hon fattar nog snart hur man trampar.


Surt nog var det sen dags för Linas Matkasse-leverans, men jag känner ju noll smak pga förkylningen, så det var rätt värdelöst. Här är iallafall rosmarinkyckling med bulgur och fetaost/paprikaröra. Hoppas det var gott.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Man måste tydligen ha tålamod med cyklingen. Din gamla stargazer :)

Västgötskan sa...

Underbart läge, klart du ska överväga mord! ;-)

En sak bara; du vet att man inte ska sola med benen i kors, va...? :-D

I övrigt vet jag hur du har det. Huvudvärken och halsontet jag har åkt på är inte av denna värld... *suckar* Krya på dig!

A sa...

Krya på dig!

(det blev "King's speech". Helt ok var den)