måndag 18 april 2011

NU kommer helgrapporten.


Jag hade massor med fina planer inför helgen. Jag skulle både hälsa på min kusin som räddade livet på mig en gång för längesen och som jag inte träffat på flera år, samt även hälsa på min äldsta vän som jag borde träffa oftare, men då dom flyttat ut till Hässelby som är lite som världens ände när man åker från Solna, blir det tyvärr ganska sällan.

Men det är få människor med småbarn som är sugna på att träffa ett småbarn med ögoninflammation såhär innan påsk, så besöken fick skjutas på framtiden..

Men det blev en fin helg ändå.. 

 Det va bá att ta på dom dubbla solglasögonen och köra..


 Ute på gården träffade vi en katt som skulle ansas från lite vinterskrud. Lia fick kamma en stund och jag tror denna händelse hamnade på hennes Topp 10-lista som en av de lyckligaste stunderna i livet.

På lördageftermiddagen fick vi sen nytt sällskap till tågspaningen, nämligen våra sprillans nya grannar, Sara med familj!


Lia och jag hade förstås en Gang initiation och Sara tog imponerande mycket stryk utan att klaga. Så nu är hon en invigd och fullfjädrad tågspaningsmedlem.


På söndagkvällen var det på nytt dags för söndagsvin, den här gången hemma hos mig. Gäster var Dr Yang, Sara och Cousin It. (aka: Amanda).
Lia var såklart också med, extremt nöjd över att få vara ensamt barn tillsammans med en massa idoler, så hon var en utmärkt värdinna som, när gästerna vänligt tackade nej till mer snacks, ganska våldsamt tryckte in chips och påskägg i munnen på dem. Jag var mycket stolt.
Då det var Amanda och jag  som startade denna fina tradition var vi inne på att köra Gang initiation även här. Men kände att Sara redan fått nog för en dag, och Dr Yang har svart bälte i en massa grejer, så vi vågade inte.

Inga kommentarer: