måndag 20 februari 2012

Insikter jag kommit till idag.


1. Man kan vara bakfull tre dagar i rad.

2. Lia gick till dagis för första gången idag efter hårsnaggningen. Två pojkar skrattade och pekade och kallade henne för pojke. Simon fick ett raseriutbrott och skällde ut de små gossarna på knagglig svenska. Hennes framtida pojkvänner kommer alltså få det kämpigt om dom inte sköter sig, kan man gissa redan nu.

3. Lia själv brydde sig inte det minsta om skrattandet och pekandet utan var lika glad som vanligt. Det betyder att mina försök att uppfostra henne till en modig och stark tjej som tar livet med en klackspark, verkar ha funkat iallafall litegrann.


 Jag och den där tjejen jag är så sjukt stolt över. På zumba. I somras.
(*Bryter ihop och erkänner*: Okejdå, jag valde den bilden för jag tyckte själv att jag hade ganska heta sommarben, och saw an opportunity att visa upp dom! Så! Nu vet ni.)

6 kommentarer:

Västgötskan sa...

Vad härligt att Lia inte brydde sig i alla fall! Barn kan säga så dumma saker... :-(

Tove Kungsholmen sa...

Det är en så underbar känsla när man får bevis på att man har lyckats med nåt sånt där viktigt gällande barnen. :)

Tycker faktiskt att Simon gjorde rätt också.

Linda sa...

Håller med fg skribenter.. och tillägger självklart att dina ben ser bedårande ut :D

Virre sa...

Sicka spiror! ;) Klart du ska visa upp såna!

Håller för övrigt med ovanstående skribenter. Modiga lilla tjejen!

Elisabeth sa...

Lite mer jillian michaels "30 day shred"-dvd, sen över till jillian michaels "ripped in 30"-dvd
så hoppas jag att ha hälften så snygga ben till sommarn :)

Jempa sa...

Äsch lägg av nu. Dom där gamla spirorna...