måndag 9 mars 2009

Dumpad?

Förut tänkte jag att jag inte skulle skriva om det här på bloggen, för jag ville vara lite anonym om det, men sen ångrade jag mig. Det blir ju liksom svårt att sprida någonting om man inte pratar om det..

Låt mig först berätta bakgrunden.

För runt sju år sen blev jag fet-dumpad. Sådär dumpad så det känns som att hela världen rycks bort och jag bara föll ner i ett hål av hopplös förvirring, smärta och ensamhet.

Min räddning blev en gammal arbetskamrat, som jag inte direkt var nära vän med, men vi hade väl gått ut några gånger tillsammans. Nu hade hon dock den goda smaken att bli dumpad i stort sett samtidigt, och plötsligt förvandlades vi från bekanta till extremt nära vänner. Vi hade ingen lust att umgås med någon annan, utan vi kände att det var bara vi två som förstod varandra till fullo.

Så genom långa samtal, oändligt analyserande och 'Fan vad det är synd om oss' - kvällar med choklad och vin, så mådde vi snart mycket bättre.

Hennes ex tog dock sitt förnuft tillfånga och kom tillbaka, jag åkte iväg och jobbade på kryssningsfartyg, men hon är fortfarande en av mina närmaste vänner.

I höstas var det dags för bröllop för henne och killen som tillfälligt dumpade henne. Till möhippan fick jag till uppdrag att köpa något som symboliserade vår vänskap, så skulle hon öppna paketen och gissa vem det var ifrån.

Jag gav mig ut på stan och letade efter något som symboliserade att vara dumpad. Nån överlevnadsbok kanske? Men det fanns ingenting. Jag sökte på internet, men hittade bara info om nån komedi som heter 'Dumpad', thats it.

Då föddes idén att skapa något för dumpade, olyckligt kära, bedragna eller alla med kärleksproblem helt enkelt.

Lyckliga jag är kompis med en av sveriges bästa systemutvecklare, så jag mailade över min idé, han gillade den, och gick med på att hjälpa mig.

Här är resultatet:




Sidan heter alltså http://dumpade.se (dumpad.se var tyvärr redan upptaget..) och där kan man skriva i forumet eller läsa/skriva bloggar om ämnet. Där får man gnälla, klaga och tycka precis hur synd om sig själv man vill.. :)

Det jag hoppas på är att folk i den här situationen kan hjälpa varandra att komma över den värsta tiden, stötta varandra och förhoppningsvis gå vidare fortare och lättare.

Sidan öppnade för bara några dagar sedan, och har redan några medlemmar, men såklart behövs det fler för att det ska vara någon mening. Så ni mina läsare får hemskt gärna sprida informationen vidare om det är någon ni känner som kan ha glädje av sidan.

Trots att det var sju år sedan jag dumpades så minns jag i detalj precis hur dåligt jag mådde, så om dumpade.se kan hjälpa en enda person att må lite bättre, my work is done.

2 kommentarer:

Miija sa...

En mycket inovativ idé om jag får säga min mening. På internet idag finns det så fruktansvärt mycket meningslöst skit att man stundtals blir mörkrädd. Kul att du kom på något som kan vända en negativ grej till förhoppningsvis något positivt i det långa loppet. Jag kommer föra sidan vidare där det behövs.

Novellskrivarn sa...

Heja, du är så jävla duktig och driven!