måndag 23 mars 2009

Rekordlös

När jag var 12 var jag lätt besatt av att hamna i Guinness rekordbok. Inte Outsiders-besatt, men jag ville väldigt gärna slå rekord i något. Vad som helst.

Efter en del bläddrande bestämde jag mig för att jag skulle göra ett försök på världens största chokladboll!


Men jag insåg snabbt att jag inte kunde klara detta ensam, så jag samlade ihop mitt entourage och vi beslöt oss för att träffas en kväll, ta med oss så mycket av varje ingrediens vi fick för mamma, och sätta igång att skapa.

Ganska snart stod det dock klart att vi inte lyckats. På bilden hade den inte sett så stor ut, men trots våra ansträngningar så var vår boll nog inte ens en tiondel av den som hade rekordet.

Vi skapade istället en slags chokladbollstårta, åt upp den, och hade förmodligen en ganska trevlig kväll.

För att avsluta detta vill jag dela med mig av ett tips som gör din chokladboll sjukt mycket godare. Följ bara instruktionerna på Axa havregrynspaketet, men istället för bara kakao, så tar ni hälften kakao, hälften O'boy.


Resultatet blir världens iallafall godaste chokladboll.

Undrar om Guinness också skulle tycka det..?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha! Jag har en kompis som ville slå rekord i jämfotahöjdhopp. Han övade och övade en hel sommar, dag ut och dag, in tills han fick en förslitningsskada i knät.
Annars kan man ju alltid göra en bautastor lergök, som man kan spela på om dagarna...

Anonym sa...

Väldigt underhållande blogg!!! :)
Hittade hit igår via Facebook, och har lagt till dig bland mina favoriter.