torsdag 5 mars 2009

Jag är smart jag

Tidigare har jag nämnt att en bra grej med att vara mammaledig, är att man kan gå och handla mat mitt på dagen, när det är mindre folk i affären.

Detta har dock ändå varit ganska svårt, för mellan 12-13 är det lunchrusning, och sen börjar folk tydligen sluta jobbet redan vid 14, för ganska tidigt på eftermiddagen börjar det redan bli ganska trångt bland hyllorna.

Idag tänkte jag överlista alla, så jag gick dit redan vid 10.30, och såg fram emot att enkelt kryssa fram mellan varorna utan att behöva krockas och knuffas med pensionärer och andra mammor.

Det jag inte räknat med var personalen. Självklart tar dom tillfället i akt när det är folktomt, att packa upp alla varor och blockera gångarna med stora lastvagnar, som istället gjorde det helt omöjligt att nå det man ville ha.



You can't win over ICA..

1 kommentar:

Novellskrivarn sa...

men åh, vi hade exakt samma problem idag. förvisso vid så sent som 16:30, men vi var på Prisextra i Pissne.

Inte en käft var där, vi hade hela stället för oss själva, nästan lite creepy. mötte typ fem pers.

däremot stod de där jävla vagnarna överallt. speciellt framför barnmaten. bu.