tisdag 10 mars 2009

Pampers berättar sanningen

Alla Pampers blöjor har små bilder tryckta på framsidan. Dels för att man ska veta att det är framsidan, men de används även som små riktlinjer så man vet var man ska fästa blöjtejpen.

I mitten avbildas alltid ett gulligt djur, och sen vid varsin sida något som djuret ifråga äter.

Här nedan ser vi ett par exempel:

Hunden äter hundben och elefanten äter jordnötter.



Hästen äter äpplen och katten äter... glada småfåglar.


Nåväl, det är väl lika bra att barnen får veta sanningen om naturens gång redan från början..

3 kommentarer:

Västgötskan sa...

Ha ha! Ja, det underlättar nog (Jag intalar mig själv det!)

Här hemma får sonen höra (när han frågar): "Jo, kotletterna kommer från grisen".
Han: "-Va?"
Jag: "- Jo, man dödar grisen och sen skär man den i olika bitar. Kotlett är egentligen grisrumpa".
Han: *tyst* (Ser smått chockad ut, men fortsätter äta). :-D

Anonym sa...

Haha.
Västergötskans kommentar får mig att tänka på en grej jag läste i Linda Skugges blogg.
Hon äter mellanmål med sina döttrar,
frågar om nån vill ha mer skinka.
Mellanbarnet säger 'nej jag vill inte ha, det kommer från grisrumpa'.
Den lilla säger 'Jag vill ha, ge mig mera grisrumpa'.
Eller nåt sånt. :D

Novellskrivarn sa...

haha helt fantastiskt att du faktiskt har noterat det!

har förresten en liknande historia om min systerdotter, då tre år. hon älskar ALL mat.

En gång så gick vi förbi en söt hund på stan, Hennes spontana utrop var "Mmmmm, GOTT!"

eeeh.. ;)