lördag 14 mars 2009

Två konstateringar

Ibland så tror man att något är en helt fantastisk uppfinning, men så blir det bara ett fiasko.

Jag är ju dödligt rädd att Lia ska sätta i halsen, för trots att jag har testat på en sån där läskig 'satt i halsen - docka' och klarade att få upp grejen utan problem, så vet jag att jag skulle glömma bort allting om det väl hände, få panik, och avlida av ren skräck.

Ett tag var jag inne på att ge henne flytande föda tills hon är 18, men så såg jag att Nuby har en jättebra grej. Ett handtag med en liten nätpåse fastsatt. I nätpåsen kan man lägga i farliga, hårda, frukter, så kan barnet liksom tugga på till exempel moroten genom påsen, känna smaken och bara få ut småbitar. Genialiskt, tänkte jag och köpte en.

Bild på tredje försöket, med samma resultat.


Här syns alltså tydligt hur hon håller i moroten och tuggar på handtaget. I ca två minuter innan hon ledsnar. Försöker jag få henne att tugga på moroten i nätpåsen istället vänder hon äcklat bort ansiktet. Trots att hon gillar morotspuré.

Jäkla skit.

Ett annat konstaterande är att det är ganska effektivt att Aftonbladet skriver om ens hemsida.


Det ger liksom en liten..skjuts i statistiken.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha.
Jäklar.

Novellskrivarn sa...

JÄVLAR!! hahaha! fan vad coolt!

förresten, den där nätpåsen köpte vi i förrgår, christian provade den igår (när inte jag var med, BU!) på olle och det funkade bra. jag tror att tricket är att sätta i något sött och kanske lite kladdigt istället, typ päron, så att de fattar tricket.

Västgötskan sa...

Jösses, vilken rekyl i besöksstatistiken?! :-O
Kul! :-)