måndag 15 juni 2009

Bokmalen

Jag har alltid varit galen i böcker och så fort jag avslutat en bok så börjar jag på minst en, men oftast två eller tre nya samtidigt. För säkerhetsskull.

Redan när jag var i skolåldern kunde jag fejka sjukdom för att få stanna hemma och läsa när en ny Virginia Andrews kommit ut.. (döm mig inte för författarvalet, jag var ju bara 11).

Självklart vill jag ju att Lia ska älska böcker lika mycket som jag, men tyvärr har hon hela tiden varit mer intresserad av att äta upp eller riva sönder dom.

Till min stora lycka har hon dock de senaste dagarna kunnat sitta fint i knät när man läser för henne, men att sitta och bläddra själv fattar hon inte alls grejen med.

Hon verkar då tro att boken är nån slags städprodukt..

4 kommentarer:

Slackermorsa sa...

Nyfiken fråga: hur mycket läser du post-Lia?

Jempa sa...

Klart mindre.

Men det går om vi täcker över spjälsängen med en mörk filt.. :)

Slackermorsa sa...

Å, jag skulle också vilja ha ett undulatbarn!

Västgötskan sa...

Tänk positivt; du kanske åtminstone får hjälp med städningen framöver..? :-D