söndag 21 juni 2009

Samtal med 9-årig systerdotter.

Midsommarafton:

SD(har börjat fundera en del på kärlek och sånt): Jennie, hur mycket älskar du mig egentligen?

Jag (kall bröllopsdagsglömmare som har mycket svårt att sprida kärleksförklaringar omkring mig): Såhääär mycket (sträcker ut armarna till max och tycker jag klarat mig undan bra)

SD (besviken): Meh, då måste ju du typ hata mig.

Jag: Vadårå?!

SD: För jag älskar dig härifrån till Thailand, och sen till Filippinerna!

Jag: Ok, men då älskar jag dig hela jorden runt.

SD: Är det längre?

Jag: Ja


Midsommardagen:

SD (har funderat över natten och tänker nu sätta sin kusins kärlek på prov): Jennie, hur mycket älskar Lia mig egentligen?

Jag (flinar segervisst): Tio varv runt jorden!

SD (hänger läpp): Meh, jag älskar ju henne tvåhundratusen varv runt jorden..

Det går inte att vinna över nio-åringar.

Andra saker som hände i midsommar: Lia tog sitt första stapplande steg!

Att komma ihåg till nästa år: Låt ej Simon dricka snaps. Han blir översocial och börjar terrorisera midsommarfirare runt stången. Vare sig de kan engelska eller inte.

1 kommentar:

Slackermorsa sa...

Heja Lia! Vi får ta en kapplöpningsdejt när ni är åter :)