torsdag 11 juni 2009

Torsdag

Kanske skulle man kunna tro att i och med 4-0 resultatet igår så är fotbollsförbannelsen bruten vad gäller min del.

Men det var ju Malta.. Och Zlatan gjorde mål när jag satt och käkade, så jag är inte övertygad.

Idag är det torsdag så det blev pannkaka till lunch. Pannkaka med ojämna kanter.


När jag var liten gjorde mamma alltid perfekt runda pannkakor. Som en hög tråkiga frisbees på tallriken.

Jag försökte förklara att pannkakorna hos mina kompisar var mycket godare eftersom de var ojämna och lite brända i kanterna, men mamma tyckte bara att jag var lite konstig.

1 kommentar:

Västgötskan sa...

Det goda knapriga i kanterna beror ju inte på formen. Själv gör jag maniskt RUNDA (!) pannkakor som är krispiga i kanterna pga MASSA smör o stekpannan, mellan varje pannkaka! :-D