onsdag 10 juni 2009

Sluggern

Lias favoritlek just nu är när Simon kommer nära med ansiktet, hon får lappa till honom, han låtsas att det gör jätteont och hon skrattar nästan ihjäl sig.

Detta värmer såklart en kampsport-pappas hjärta, men jag har hela tiden haft en känsla av att detta inte kan vara bra i längden.

Igår besannades mina farhågor.

Vi var ju som sagt hemma och hälsade på Amanda, Christian och Olle i deras nya lägenhet. Lia och Olle lekte fint på golvet, men plötsligt hördes ett ljudligt 'klatch' och stackars Olle hade fått sig en rejäl hurring.

Nu ser jag det såklart som något positivt att hon håller killar på avstånd, men jag tror knappast Olle gav henne ett oanständigt förslag, utan han var nog bara ute efter att få tillbaka sin napp.

De två slagskämparna har skilts åt..

Vi får nog hitta en ny favoritlek åt henne. Till exempel 'Bara bajsa när pappa är hemma, fast vi låtsas att du redan gjort det en gång idag, så får han byta blöja'.

Jättebra lek.

3 kommentarer:

Västgötskan sa...

Akta dig bara så mannen inte vänder på leken. När han var hemma med äldsta sonen, fick jag höra när jag kom hem att de hade kört: "Nej, men ojdå, råkade 1-åringen få tag på den ganska gamla mobilen och lägga den i hundskålen - så nu måste jag köpa en ny-leken"... :-P

Miija sa...

Den leken är klockren...funkar (nästan) alltid!!!

Slackermorsa sa...

Det är inte så kreddigt att gå på mindre [även om de är killar], du får släppa Lia henne på Eli nästa gång vi ses :)

P.S. Eli kan göra blöj-wedgies. Beware. D.S.