lördag 6 juni 2009

Frälsaren?

Ibland brukar jag skoja till det och säga att den där Zlatan, han är ju inte en särskilt bra fotbollsspelare.

Dessa kommentarer möts ofta av blickar fyllda med avsky. Zlatan skojar man inte om.

Men sanningen är att jag aldrig sett honom göra något bra. Alla hans magiska mål som det snackas så mycket om görs alltid bakom min rygg, när jag inte tittar.

Så fort jag bestämmer mig för att följa en match så släntrar Zlatan mest omkring och ser irriterad ut medan kommentatorerna suckar och säger att han 'måste ju komma IGÅNG nu Zlatan..'

Ikväll ska vi ha några över på middag, men jag vill ändå ha Sverige-Danmark på i bakgrunden. Jag älskar ju att kolla när det är lite större, omtalade fotbollsmatcher, trots att den senaste riktiga lycko-bragden jag såg faktiskt var sommaren -94.

Så, om det går åt h-e ikväll så är jag rädd att det är mitt fel..


Eller så är förbannelsen äntligen bruten.

5 kommentarer:

henny sa...

sommaren 1994 var magisk..studenten, livet framför sig,lång het sommar,fotboll, storbildstv i rålambshovsparken, billigt vin..det var tider.

just ja..zlatan..hmm..tänker bara på den där äckliga zlatanlåten med ungen och mår lite illa.

Hanna sa...

Men jag håller med dig! Så fort Zlatan ska representera Sverige så spelar han fotboll nästan lika illa som mig själv. Fast jag är iofs rätt bra på fotboll..

Mats sa...

Zlatan kan inte göra allt ensam. Man kan inte jämföra svenska landslaget med Inter så Zlatan får inte samma passningar eller ytor som annars = Zlatan verkar sämre.

Jessica sa...

det är väl sant att han kanske inte kan åstadkomma några mirakel på egen hand..men han har en sjukt dryg och divig attityd när han spelar i landslaget, och det stör mig.

A sa...

Jaha, då vet man vems fel det var då! Schysst! ;)