tisdag 9 juni 2009

Fågelland

Som bekant har mina ansträngningar lönat sig och jag har iallafall fått en familj att flytta till mina områden. Inte Solna, men sundbyberg, vilket duger gott och väl.

Idag var jag och tittade på deras lägenhet och vi bestämde oss för att ta en promenad runt den närliggande sjön.

Det visade sig då att för en person med lätt fågelskräck är detta inte idealiska trakter.


Amanda promenerar förskräckt mellan fåglar i alla världens färger och storlekar..


Mitt bland alla fågelbon låg ett litet konstigt hus med julbelysningen kvar i juni. Där bor uppenbarligen en fågelälskare. Som älskar fåglar, men mördar människor. Och matar fåglarna med dom.


Vi passerade ett stort grönt fält som trots att solen sken var helt folktomt. Amanda sa att det förmodligen berodde på de fågelgäng som härskar i området.


Här syns tydliga spår från deras senaste gängbråk..

Nåväl, dom älskar iallafall sin nya lägenhet, så jag hoppas Amanda inte kommer att hemsöka mig alltför ilsket om hon skulle råka dö fågelskräcksdöden.

2 kommentarer:

Novellskrivarn sa...

höhöhö, det blev precis så fint som jag hade tänkt mig! (inlägget alltså)

ps kul att det ser ut som att jag har elefantsjukan i tutten om man inte vet att olle hänger där.. ;)

Västgötskan sa...

Änder och andra småfåglar är väl inget. Här har vi korpar, som är en sisådär 120-130 cm mellan vingarna! :-P