lördag 4 september 2010

Älskade fejan


När nyheten om att en allvarlig jordbävning drabbat staden Christchurch i Nya Zeeland kastade jag mig över facebook.

Den enda personen jag känner i det landet bor nämligen i just den staden. En av mina bästa vänner från fartygstiden, Prue.

Jag blev alltså mycket orolig och var tvungen att kolla om hon uppdaterat sin status efter skalvet.

Som tur var hade hon skrivit 'That was the last time I slept in the nude', och alltså hade hon inte bara överlevt, utan klarat sig helt oskadd.

Detta kommer bli svårt för Prue, eftersom hon alltid sovit naken. Inte ens första natten vi delade rum och inte kände varandra alls hade hon vett nog att behålla trosorna på.

Alltså, tack facebook för att du finns. Vad hade jag gjort annars liksom?

Typ behövt skriva ett..mail?

Orka.

1 kommentar:

Potatishäxan sa...

Men tänk att behöva RINGA då! Ve och fasa. Eller skicka ett brev och vänta en månad på svar =)